آموزش تخصصی هواساز خانگی

نکات مهم و تخصصی در خصوص راه اندازی و نصب و خرید هواساز خانگی صنعتی و آپارتمانی

آموزش تخصصی هواساز خانگی

نکات مهم و تخصصی در خصوص راه اندازی و نصب و خرید هواساز خانگی صنعتی و آپارتمانی

  • ۰
  • ۰

امروزه ، نقش هواسازها ، ایجاد محیط آسایش برای زندگی و استفاده از انرژی های در دسترس ، می باشد . انسان ها برای راحت تر زندگی کردن نیاز به رسیدن به شرایط مناسب دارند ، به عنوان مثال ، در تابستان به دلیل گرم بودن هوا استفاده از انواع هواساز ها جهت سرمایش مناسب است .

در این زمینه انواع هواساز سقفی در تولیدات صنایع تهویه مطبوع طراحی و تولید می شود. . دستگاه های هواساز تراکمی را می توان یکی از انواع هواساز سقفی دانست که در بیشتر مراکز تجاری و اماکن مسکونی استفاده می شوند . همچنین ، می توان از انواع هواساز سقفی تبخیری در این اماکن استفاده نمود .
تفاوت بین هواساز تبخیری با هواساز خانگی تراکمی در استفاده از تجهیزات و نوع تبادل حرارت و مبرد آن است . هواساز های تراکمی هم می توانند به صورت مستقل دارای یونیت کندانسور باشند ( مانند پکیج یونیت ها و داکت اسپلیت ها ) و هم می توانند به صورت وابسته، از آب سرد شده چیلر جهت سرمایش استفاده نمایند .

در هواسازهای سقفی ، فن های سانتریفیوژ و کویل های سرمایی و گرمایی به کار می روند . وجود فن های سانتریفیوژ مناسب ، در این گونه هواساز ها سطح صدا را کاهش می دهند که این ویژگی برای دستگاههایی که در اماکن مسکونی بکار برده می شوند بسیار مهم و اساسی است .

کویل های سرمایشی و گرمایشی در هواساز سقفی ، وظیفه تولید هوای سرد و یا گرم در محیط تهویه شونده را دارند. برای کنترل سرعت و دما می توان از ترموستات و اینورتر و یا دیمر استفاده نمود . همچنین در این نوع هواسازها با نصب فیلترهایی ، هوا تصفیه میشود . فیلتر های آلومینیومی ، فیلتر های کیسه ای ، فیلتر های هپا و فیلتر های اولپا از انواع فیلتر های کاربردی در هواساز ها می باشند .
هواساز سقفی در مقایسه با هواساز ایستاده کاربرد بیشتری دارد . در مکان های مسکونی به علت استفاده بهینه از فضا ، اغلب ، دستگاه های تهویه مطبوع به صورت سقفی نصب شوند .

 نکته مهم در طراحی ابعاد این هواساز ها این است که دستگاه بتواند با ارتفاع کم بیشترین راندمان را داشته باشد . بر این اساس ، با کوچکتر شدن ابعاد و ظرفیت هوا دهی فن ها ، کانال های توزیع هوا نیز در مقایسه با سایر دستگاه های هواساز دارای ابعاد کوچک تری می باشند که تعمیر هواساز و نگهداری آن را راحت تر می کند.


منبع نوشته : نکات مهم در مورد هواساز خانگی سار آفرین

  • ۹۸/۰۵/۰۱
  • میلاد محبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی