آموزش تخصصی هواساز خانگی

نکات مهم و تخصصی در خصوص راه اندازی و نصب و خرید هواساز خانگی صنعتی و آپارتمانی

آموزش تخصصی هواساز خانگی

نکات مهم و تخصصی در خصوص راه اندازی و نصب و خرید هواساز خانگی صنعتی و آپارتمانی

  • ۰
  • ۰

از مزایای برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی می توان بکارگیری الیاف و رزین مرغوب ، مناسب قطعاتی که دائماً در معرض تماس با آب و بخار قرار دارند را نام برد.همچنین برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی را می توان بسیار آسان و سریع در محل مورد نظر نصب کرد.

برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی دارای نازل های ویژه ( Nonclogging ) از جنس ABS  بوده که باعث  عدم گرفتگی مسیر جریان اب می شود.

20% جایگیری کمتر نسبت به برج خنک کننده های مدور و کاهش قابل توجه در میزان پرت آب  بدلیل استفاده از قطره گیر از دیگر مزایای برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی می باشد.

اجتناب از بارگذاری بر روی پیچ و مهره ها در بافت های کامپوزیت و طراحی با قابلیت حمل از طریق آسانسور یا راه پله ، جهت نصب در مکان های مرتفع بدون نیاز به جرثقیل

پوشش ویژه و مقاوم در برابر اشعه U.V. در کنار بکارگیری پروانه های فایبرگلاس یا پلی آمید با مقطع ایرفویل لوله ورودی آب از جنس پلی اتیلن فشار قوی یا گالوانیزه ضخیم

امکان طراحی و ساخت با حوضچه بتنی و استراکچر قوی با ضخامت زیاد و طرح ظاهری زیبا دارای الکتروموتور اروپایی IP55  ، کلاس F  ، کوپل مستقیم و گیربکس آلمانی جهت مواردی که نیاز به کاهش دور وجود دارد.

پکینگ و قطره گیر با ضخامت 500 و 600 میکرون و پیچ و مهره و واشر های گالوانیزه و استیل که در ساخت برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی بکار می روند.

برج خنک‌کننده فایبرگلاس (به انگلیسی: Fiber Reinforced plastic (FRP) Cooling Tower) دستگاهی است که برای انتقال انرژی حرارتی از آب به هوا طراحی شده‌است، این عمل برای خنک‌سازی مکرر آب (در گردش) در فرایندهای مختلف صنعتی، کندانسورهای چیلر یا تهویه‌مطبوع (HVAC) و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شود. به این نکته باید توجه کرد که خنک‌سازی و کاهش دمای آب یا سیال موردنظر نزدیک دمای حباب تر در نظر گرفته می‌شود.

این تبادل حرارت بسیار پیچیده بوده و علاوه‌بر فرایند انتقال حرارت، فرایند انتقال جرم نیز صورت می‌پذیرد. برخلاف تصور موجود برج خنک‌کننده علی‌رغم ظاهر ساده آن، دستگاهی بسیار پیچیده و دارای محاسبات دقیق و خاص است که متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان، توان انجام این محاسبات پیچیده را نداشته و نرم‌افزار محاسباتی آن را در اختیار ندارند. ذکر این نکته لازم است که در برج‌های خنک‌کننده، بخش اصلی خنک‌سازی توسط تبخیر آب صورت می‌پذیرد که در ادامه توضیح ارائه خواهد شد. در طراحی برج‌های خنک‌کننده، تمامی قوانین انتقال حرارت و انتقال جرم مورد استفاده بوده‌است. پس می‌توان نتیجه گرفت که بهترین گزینه انتخاب برج خنک‌کننده بنا بر نیازهای متفاوت بر طبق تکنولوژی و علم روز دنیا، برج‌های خنک‌کننده فایبرگلاس هستند.

در برج‌های خنک‌کننده فایبرگلاس و آن دسته از برج‌هایی که تبادل حرارت به صورت مستقیم انجام می‌شود، زمانی‌که آب و جریان هوا به هم می‌رسند، بخش بسیار کوچکی (۱٪) از آب حرارت الباقی (۹۹٪) را جذب کرده و تبخیر می‌شود. از آنجایی که گرمای نهان تبخیر نسبت به گرمای محسوس بسیار بیشتر است با تبخیر (۱٪) از آب در گردش (۹۹٪) الباقی حدود ۵.۵ درجه سلسیوس (۱۰ درجه فارنهایت) خنک می‌شود.[۱]

جهت ساخت برج‌های خنک‌کننده از مواد مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام دارای مزیت‌های خاصی هستند. انواع برج‌ها از نظر جنس بدنه به برج‌های بتنی (سایز بزرگ)، برج‌های فلزی (گالوانیزه) و برج‌های ساخته‌شده از کامپوزیت‌های تقویت‌شده پلاستیکی (که برج‌های فایبرگلاس از این نوع می‌باشد(FRP)) ساخته می‌شوند.

 

  • ۹۸/۰۸/۲۱
  • میلاد محبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی